Mijn ervaring

Ik werk parttime voor Twente Board, daar ben ik content manager van Twente.com en aanverwante sociale media kanalen. Ik ben verantwoordelijk voor de contentstrategie, communitybuilding en implentatie van campagnes op verschillende doelgroepen.

Daarvoor werkte ik bij Saxion als chief storytelling, een mooie term voor hoofdredacteur maar dan de commerciële variant ervan ofwel iemand die ook meewerkt aan de corporate branding. In mijn beginjaren aan de hogeschool heb ik onder meer het toenmalig onafhankelijk platform SAX doorontwikkeld: de website groeide van 16.000 naar meer dan 30.000 unieke bezoekers per maand in twee jaar tijd en het aantal YouTube-abonnees steeg van 0 naar bijna 8.000.

Naast mijn baan in loondienst ben ik op freelancebasis in te huren als contentstrateeg en tekstschrijver/onderzoeksjournalist. Ik adviseer bedrijven en organisaties over contentstrategie, content formats en storytelling en train teams hierin. Ook schrijf ik af en toe voor de regionale krant Tubantia en blog ik op FlexTukkers.nl over mijn flexwerkavonturen.

In 2019 begon ik de blog Hofhuisjes vanuit een persoonlijke wens om meer verhalen uit en voor Hof van Twente een podium te geven, maar vooral ook verhalen waar inwoners op zitten te wachten. Een gemiddelde blogpost heeft binnen 24 uur een paar honderd bezoekers.